כל בית עסק רוצה לפנק את הלקוחות הפוטנציאליים או הקיימים שלו במשהו. זוהי דרך חשובה ביותר לדאוג לנאמנות לקוחות, להעיד על איכות, וגם להביא לקוחות חדשים לנסות את השירותים או המוצרים שלכם. לשם כך קיים תחום מוצרי הפרסום, אשר בו למעשה מדובר במוצרים הנושאים את לוגו החברה, ולעיתים עם פרסומת נלווית או מידע קונקרטי, אשר יכול לשווק את העסק.

לאורך השנים, הדרישה לפרסם באופן יעיל העלתה גם את הצורך בפתרונות נוחים לכל כיס, כאשר מצד שני חשובה גם רמת המוצר ואיכותו. יבוא מוצרי קד"מ הפך להיות ערוץ קריטי בהצלחת קמפיינים פרסומיים, במיוחד כאשר מדובר ביבוא ממדינות זולות כמו סין. מצד שני, החלה להופיע בעיית האיכות, כפי שאנו יודעים מניסיוננו בעבודה מול תוצרת סינית.

קמפיינים של פרסום ברמה גבוהה אך משתלמת כלכלית

לא, זה לא פשוט כלל ועיקר להצליח בקמפיינים פרסומיים. במיוחד כאשר מדובר ביבוא מוצרי קד"מ (קידום מכירות), מוצרים אשר אמורים להעיד משהו עליכם כבית עסק – מה אתם שווים, ולמה לבוא לרכוש דווקא אצלכם. מסיבה זו, לא כל יבוא מוצרי פרסום מסין – בין אם עצמאית או דרך מתווך – הוא רעיון מוצלח. 

חשוב שיהיה באמצע גורם מקצועי, שיודע לעבוד מול ספקים מסין, להעביר אליהם את הדרישה שלכם בדרך הנכונה, לנטר ולוודא כי המוצר המוזמן הוא אכן מה שרציתם, ולדאוג לכל תהליכי היבוא באופן מוסדר ואחראי.

העבודה מול סין משתלמת כלכלית, אין מה לומר. ללא ספק מדובר בייצור זול בהרבה מכל חלופה מערבית קיימת. אך חשוב להבין כי מפעלים בסין לא חושבים או מתקשרים כמו העולם המערבי – בשום צורה שלא תהיה. צריך לדעת לדבר עם הסינים, ולשם כך צריך רמה מסוימת של ניסיון בשילוב עם מקצועיות בתחום הספציפי בו מדובר.

שמים את האצבע על הדופק הפרסומי שלכם

כשעובדים עם סינים, צריך לחשוב ולדבר כמו סיני. זה הכלל הראשון שעליכם לזכור. זה לא אומר שלא צריך לעשות את כל הבדיקות והפרקטיקות, אשר אנו מורגלים להם בתור מערביים:

לבחון את הספקים והמפעלים השונים מבחינת איכות

לוודא כי יש להם לקוחות מערביים מוכרים – דבר שיכול להעיד על ניסיונם בתחום מול המערב

לקבל המלצות מאנשים וחברות שתקשרו עמם בעבר

ועוד... ועוד... ועוד...

ועדיין, עם כמה שכל אלו יוכלו להקל עליכם בבחירת הספק הנכון, אין זה אומר שהם יבינו או יצליחו לייצר את המוצר שאתם מבקשים. יבוא מוצרי קד"מ ופרסום אינו עניין פשוט, ולו רק בשל העובדה שמדובר בחברות סיניות. לא יעזור כמה הם מקצועיות מבחינה אובייקטיבית, בפועל עדיין צריך לדבר איתם כעם חברה סינית לכל דבר ועניין. בשביל זה – חשוב שיהיה גורם מקצועי ומנוסה לצדכם.