בשנים האחרונות החלו יזמים רבים להקים חנויות וירטואליות באינטרנט ולמכור ולשווק מוצרים שונים ברשת. הקמת חנות אינטרנטית כרוכה בהשקעה כספית, ניתן לפתוח אתר סחר גדול או קטן באמצעות פלטפורמות ייעודיות, למכור מוצרים באמצעות שיווק שותפים או להקים חנות בפלטפורמות למסחר אלקטרוני כמו אמזון ו-ebay.

איך מתחילים?

הרשת מלאה בחנויות אינטרנטיות ובאתרי סחר (E-Commerece) לכן לפני שפונים לספקים ומתחילים לייבא מוצרים לחנות הווירטואלית, חשוב לערוך סקר שוק מעמיק ויסודי, להכיר חנויות אינטרנטיות קיימות בתחום בו מעוניינים למכור מוצרים, לבדוק חוזקות וחולשות של חנויות מתחרות, להבין את מאפייני השוק והתנהגות הגולשים, לנטר ולנתח את פוטנציאל החנות האינטרנטית, לבדוק כמה זמן צריך להשקיע כדי להקים נכס דיגיטלי ולשווק אותו כדי לקבל חשיפה רחב ולייצר תנועה גדולה של גולשים ועוד.

לאחר מחקר שוק ובדיקת כדאיות כלכלית לבניית חנות אינטרנטית יש לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לחנות שרוצים להקים. האפשרויות העיקריות להקמת חנות באינטרנט הן באמצעות אתרי מסחר אלקטרוני גדולים כמו אמזון ואי ביי, פלטפורמות ייעודיות להקמה ולתפעול חנויות ברשת כמו קונימבו ושופיפי, ואפשר לבנות חנות מאפס באמצעות וורדפרס או פלטפורמה אחרת.

אם מקימים חנות אינטרנטית מהתחלה יש לרכוש דומיין וחשוב להתייחס למיתוג העסק כבר בשלב זה. החנות באינטרנט חייבת להיות נוחה וידידותית למשתמשים, לכן מומלץ להשקיע בבניית האתר באמצעות אנשי מקצוע מנוסים ולדאוג לעיצוב ממשקים ברמה גבוהה. כמו כן, יש לבחור מערכת סליקה מתקדמת ובטוחה, להוסיף תקנון לאתר ולעדכן מדיניות בנושאים כמו משלוחים, החזרת מוצרים, אחריות ועוד. לאחר ששלד החנות מוכן ניתן להוסיף תוכן שיווקי, להעלות תמונות של מוצרים וכמובן שיש לחתום על חוזים מול ספקים ולהחליט האם מחזיקים מלאי או שהספק שולח את המוצר ישירות ללקוחות המבצעים רכישות באתר שלכם.

כיצד לזהות את הטרנד הבא ולבחור נכון את המוצרים לחנות?

לפני הקמת החנות יש להחליט אילו מוצרים רוצים למכור בה ולהחליט על נישה בה מעוניינים להתמחות. יש כלים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים לכם לעקוב אחר טרנדים ולזהות בקלות את המוצרים "החמים" ביותר שהגולשים מחפשים. כך לדוגמה, ניתן להיעזר בכלי החינמי של גוגל טרנדס, אך חשוב לנטר גם את הרשתות החברתיות כדי לזהות טרנדים שרק התחילו וכך תוכלו להיות בין הראשונים שמוכרים מוצרים רלוונטיים בהתאם לביקוש בקרב הגולשים בארץ וברחבי העולם.

איך להוזיל עלויות יבוא ולחסוך בתשלומי מס?

אם בוחרים לייבא מוצרים ולמכור אותם בחנות האינטרנטית חשוב להיעזר באנשי מקצוע מנוסים כדי להוזיל עד כמה שניתן את עלויות היבוא, במיוחד עכשיו בגלל עלויות השילוח הגבוהות ועליות המחירים בכל העולם. במסגרת החוק ניתן למצוא דרכים שונות לחסוך בתשלומי מס, לרבות תשלום מכס על יבוא מסחרי ותשלומי מס הכנסה. בעזרת רואה חשבון ויועץ מס תוכלו לקבל החלטה שקולה וחוקית איך להפחית את חבות המס וכיצד להוזיל עלויות יבוא.

האם ומדוע כדאי להיעזר בחברה המייבאת מוצרם מסין?

ברוב החנויות האינטרנטיות ניתן למצוא מגוון מוצרים המיוצרים בסין. גם בחנות הווירטואלית שאתם מקימים אתם יכולים למכור מוצרים מסין במחירים אטרקטיביים וליהנות מרווח משמעותי. מומלץ להיעזר בחברה המתמחה ביבוא מסחרי מסין, לחברה יש נציגים מקומיים בסין המבצעים עבורכם פעולות רבות כמו איתור ספקים אמינים, ניהול מו"מ מול הספק הסיני, פיקוח בזמן הייצור והאריזה, והחברה דואגת להובלה יבשתית לנמל, לשילוח ימי או אווירי, לענייני מכס, לשחרור הסחורה בארץ ועוד. בעזרת נציגי החברה ניתן לפנות לספקים אמינים ואיכותיים וכך מפחיתים סיכונים ומספקים ללקוחות פריטים באיכות גבוהה ושירות מנצח עם מחיר משתלם.