יתרונות, תרבות הספקים ומה לבדוק לפני

הייבוא מסין טומן בחובו סיכויי רווח רבים אך גם סיכונים לא מעטים.

היתרונות בייבוא מסין הינם ברורים :

כל אחד יכול להיות "יבואן". בעידן האינטרנט ותפוצת המידע, הייבוא נראה קל מאד. באתרים ומנועי חיפוש ייעודיים, מופיע מבחר אין סופי של ספקים ומוצרים ממוצרים שונים וכמובן תמונות מרהיבות עין של מוצרים הנראים באיכות גבוהה.

המחירים אטרקטיביים ומפתים מאד, ולפעמים אף על גבול ההיגיון הכלכלי.

התגובות מצד הספקים הינן מהירות ונראה שהם מאד מעוניינים למכור.

ניתן לקבל בדיוק את המוצר הרצוי ולא צריך להתפשר על המלאי הקיים בארץ.

חברתנו העוסקת בתחום הייבוא למעלה מ 20 שנה, נחשפת מדי יום גם ל"צד השני של המטבע", ומקבלת פניות רבות מבעלי עסקים פרטיים וחברות שניכוו קשות, המעוניינים לשכור את שרותנו כדי לשחררם מהתסבוכת שנקלעו אליה.

תלונות כגון " הזמנתי מוצר א' וקיבלתי מוצר ב' "  "הדוגמא הייתה טובה, אך המוצר שיוצר/ סופק בפועל היה שונה" , "הספק לא עונה לי" , "המוצר שהזמנתי הגיע פגום ", "הספק לא עומד בזמני האספקה" , "הספק דורש תשלום נוסף כדי לסיים לבצע את ההזמנה" ...וכו' וכו'

סין על אף ההתפתחות המדהימה בשנים האחרונות, עדיין אינה "מערבית".

תרבות המערב בו הספק עומד מאחורי איכות מוצריו גם לאחר שקיבל את כספו, אינה מוכרת עדיין בסין.

בכל תרבות, כאשר הכל מתקדם כשורה, לא ניתן להבדיל בין איכות הספקים.

ספק נבחן בשעת משבר. בשעה שמתעוררת בעיה. הדרך שבה הספק מגיב ומטפל בפתרון הבעיה,  גם לאחר שקיבל את כספו, היא זו שמעידה על איכותו.

גם כשאין מדובר על רמייה מכוונת, אלא על טעות בתום לב, ברוב המקרים, ולאחר שקיבל את כספו, באם מתגלה תקלה כלשהי, הספק הסיני עלול להתנער ממחויבותו, ואף לנתק מגע.

הסיבה נובעת בד"כ משתי הבדלי מנטליות עיקריים :

הספקים בסין בד"כ עובדים על שולי רווח קטנים מאד, גם פיצוי קטן מעביר אותו להפסד.

בשונה מתרבות המערב, המנטליות הסינית הינה לחיות את ההווה. אין התחשבות בהשלכות העתידיות, של איבוד לקוח.  הם אינם מכירים במושג "לקוח נאמן", כל לקוח, גם לקוח חוזר, נחשב כלקוח מזדמן. אין סנטימנטים.  מבחינת הספק בכל עבודה הוא חייב להרוויח.

מניסיוננו, יש מספר שלבים שבהם הלקוח הפוטנציאלי יכול למזער את הסיכון:

אל תתרשם ותיתן אמון בספק בגלל אתר יפה. לרבים מהיצרנים הגדולים בסין אין אתר אינטרנט כלל...

אין להתרשם מציון שקיבל הספק במנועי חיפוש יעודיים כמו אליבבה, ודומיו. הציון ניתן לרכישה תמורת תשלום, ואינו מצביע כלל על אמינות. זה אגב' מצוין ב"אותיות הקטנות"  

במידה והרכישה גדולה, יש צורך לבקר במפעל פיזית, להתרשם מתהליך הייצור בסין, עבודות קודמות שביצע, ואפילו הניקיון והסדר במפעל

יש לבקש דוגמאות פיזיות (לא תמונות) של המוצר המבוקש.

יש  להבהיר עם הספק מראש, כי אם במוצרים שהוא מתעתד לספק יהיה שוני כלשהו לעומת הדוגמאות, הוא מתחייב להחזיר את הכסף שהועבר לו כמקדמה.

יש להבהיר מראש את האריזה סוג המדויקת של הטובין, רצוי עם תמונה. הספק הסיני נוטה לחסוך באריזה. נתקלנו במקרים רבים בהם המוצר שיוצר היה תקין אך נפגם עכב אריזה שאינה נכונה.

יש להבהיר לספק כי בכוונתכם להשתמש בחברת בקרת איכות (גם אם אינכם מתכוונים לכך) לבדיקת הטובין בטרם יועבר לו ייתרת התשלום.

לסיכום, ניתן לבצע עסקים טובים ושת"פ פורה בין עסקים מערביים לבעלי עסקים בסין, אך הפתגם "סוף מעשה במחשבה (בבדיקה)  תחילה" נכון במיוחד, בסוג הקשר הזה.

באם אין יכולת להיות בסין או להעסיק עובד מטעמכם  בזמן הייצור / האספקה, מומלץ מאד שלא לחסוך בשכירת שרותי חברת בדיקה שתבצע את בדיקות האיכות ותאפשר את השקט הנפשי. יש חברות רבות ישראליות וזרות, המתמחות באספקת שירות זה. כדאי לחבור לחברה אמינה, בעלת ניסיון רב והמלצות מוכחות .


 
מוצרים לבית-יבוא מסין
מייצרים סחורה בסין
סחורה מסין בארגזים