המשק הישראלי כבר מיודע היטב עם גל יבוא אביזרי הסלולר מסין. כיום, כל אחד יכול למצוא אביזר לסלולר שלו בגרסה מקורית או חיקוי אשר יוצרו במזרח, וזאת בעלות זולה בהרבה מאותו מוצר המסופק על ידי המותג עצמו או נציגיו בארץ. עם זאת, הסיכון הקשור ברכישת מוצרים ישירות מהשוק הסיני, אי-הוודאות לגבי מה המוצר שיגיע בדואר והאם הוא אותו המוצר שהוזמן, שלא לדבר על איכות החיקוי או המוצר, ועוד שלל רב של בעיות – בשל סיבות אלו הלקוח עדיין יחפש שירותי יבוא איכותיים ואמינים.

אחריותו של יבואן

מוצרים אשר עברו ייצור בסין מגיעים באיכויות שונות. פעמים רבות, גם מה שמגיע אינו מה שנדרש בהזמנת היבוא. אין מה לעשות, הסינים מדברים ומבינים אחרת, והתקלות הנוצרות בשל חוסר-תקשורת זה נופל תמיד על היבואן ממנו לקוח הקצה רוכש.

יבוא אביזרי סלולר מסין זו אומנות, ועל היבואן לספק שירותים נרחבים כמו:

  • לספק את המוצר הטוב ביותר בתקציב המתאים ביותר
  • לוודא כי מוצר מקורי אכן הינו כזה
  • לתת את השירות בזמן ובמהירות – במיוחד בשוק הסלולר המשתנה ומתעדכן כמעט כל יום
  • לבצע בקרת איכות על המוצרים המיובאים
  • להתמודד עם הספקים בסין בשפתם

קשיים אלו הופכים את היבוא מסין לאחד המורכבים והמסובכים יותר בתחום. עם זאת, התגמול על מוצר אשר מקור ייצורו בסין הינו משמעותי לעומת רכישה מכל מדינה מערבית. בשל אחוזי הרווח הגבוהים, יכול היבואן גם להציע שירות טוב יותר – יש לו נתח רווחים המאפשר לו להציע שירות רחב, מקיף ואיכותי יותר מאשר ייבוא מהמותג המפורסם, המותיר אחוזי רווח שוליים יחסית.

התמודדות נכונה עם יבוא מסין

אם מעניין אתכם לעבוד מול סין או המזרח, תחילה אתם זקוקים לגורם אשר יכול לתקשר בשמכם בשפה המקומית, מכיר את ה"שטיקים" וחוקי המסחר הפורמליים והלא-פורמליים, ולדעת כיצד לקיים משא ומתן נכון. מעבר לכך, תזדקקו לגורם אשר ילווה את היבוא מהרגע שהעסקה נחתמה ועד שהמוצרים מגיעים אל הארץ ועברו מכס, יוודא שמה שמגיע הוא מה שהוזמן, לוודא איכות המוצרים והתאמתם להזמנה, ועוד.

אי-ההבנות הקיימות עם חברות הייצור בסין הינן רבות ומורכבות, ולא תמיד גם ניתן להסביר להם מה הייתה הטעות באופן אשר יבינו. השאלה היא כיצד מתמודדים עם תקלות אלו בדרך הנכונה ביותר, ומתפעלים את העסק ואספקת המוצרים באופן השוטף והחלק והמיטבי ביותר. לשם כך כדאי לבחון היטב את האפשרויות הניצבות בפני היבואן – הן מבחינת תהליכי היבוא, העבודה השוטפת מול הגורמים השונים בסין ובארץ, והן מבחינת אספקת המוצר הנכון ביותר לצרכן.